Aktualności

SZKOLENIE DLA PRACOWNIKÓW SOCJALNYCH

Data publikacji 08.12.2022

W ubiegłym tygodniu w Komendzie Miejskiej Policji w Toruniu odbył się cykl szkoleń dla pracowników socjalnych z Torunia i powiatu toruńskiego. Inicjatywa szkoleniowa jest efektem identyfikacji zagrożeń, jakich doświadczają w swojej pracy pracownicy socjalni. Celem szkolenia była poprawa bezpieczeństwa jego uczestników podczas wykonywania swoich obowiązków w terenie.

W ubiegłym tygodniu w Komendzie Miejskiej Policji w Toruniu odbył się cykl szkoleń dla pracowników socjalnych z Torunia i powiatu toruńskiego. Inicjatywa szkoleniowa jest efektem identyfikacji zagrożeń, jakich doświadczają w swojej pracy pracownicy socjalni. Celem szkolenia była poprawa bezpieczeństwa jego uczestników podczas wykonywania swoich obowiązków w terenie.

Szkolenie prowadzili funkcjonariusze z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Toruniu. W trakcie spotkań jego uczestnicy zapoznali się z podstawami prawnymi związanymi między innymi z naruszeniem nietykalności cielesnej funkcjonariusza publicznego, z obroną konieczną czy stanem wyższej konieczności. Funkcjonariusze wyjaśnili, jakie uprawnienia przysługują funkcjonariuszowi publicznemu. Pracownicy socjalni dowiedzieli się również w jaki sposób należy nawiązać kontakt z podopiecznym w sytuacji kryzysowej, czy z osobą konfliktową oraz w jaki sposób rozpoznać czynnik ryzyka i jak prawidłowo reagować podczas kontaktu z trudnym petentem.

Uczestnicy w trakcie szkolenia zadawali wiele pytań, omawiali i wymieniali się swoimi doświadczeniami z czynności służbowych, podczas których byli narażeni na sytuacje niebezpieczne. Funkcjonariusze analizując te przypadki udzielali rad, takich jak np. co zrobić kiedy mamy do czynienia z grupą podejrzanych osób, czy też jak zachować się w kontakcie z osobami stosującymi agresję słowną. Policjanci omówili, jak prawidłowo wezwać pomoc i co jest najważniejsze, aby sprawnie podjąć współpracę z patrolem interwencyjnym Policji, żeby pomoc ta była skuteczna.

Funkcjonariusze zachęcili również do bezpośredniego zwracania się do policjantów dzielnicowych w sytuacjach potrzeby uzyskania ich wsparcia przy kontaktach z osobami, których zachowanie w przeszłości przejawiało elementy agresji. Opowiedzieli także na czym polega asysta policji przy wykonywaniu czynności funkcjonariusza służbowego.

Policjanci podkreślali i przypominali o konieczności zachowania ostrożności i zasadzie ograniczonego zaufania podczas kontaktów z osobami, które mogą być agresywne, wulgarne czy pod wpływem alkoholu lub podobnie działającego środka.

W szkoleniu wzięło udział niemal 100 pracowników socjalnych. Każdy z nich otrzymał element odblaskowy dzięki, któremu będzie widoczny na drodze co niewątpliwie zwiększy bezpieczeństwo podczas wykonywania czynności służbowych w terenie.

  • funkcjonariusze prowadzą szkolenie
  • Funkcjonariusz podczas szkolenia
  • Policjantka rozdaje elementy odblaskowe uczestnikom szkolenia
Powrót na górę strony